Jeroen Bartels: zelfregulatievaardigheden bij jongeren en (jong)volwassenen met autisme

Laden Evenementen

De bevestiging en deelname link is op 15 april 2021 verstuurd naar iedereen die zich aangemeld heeft. Heb je geen bevestiging met deelname link ontvangen, laat het ons dan weten: administratie@svazob.nl (check ook je spambox).

Er zijn nog plaatsen beschikbaar, inschrijven is nog mogelijk!

In dit webinar geeft Jeroen Bartels (GZ psycholoog, docent en auteur van de boeken ‘Zelfregulatie bij jongeren met autisme’ en ‘Zelfcontrole bij volwassenen met autisme’) een uitleg over de relatie tussen autismespectrumstoornissen en zelfregulatieproblematiek.

In het webinar geeft hij een praktisch handvat over hoe een behandeltraject gericht op het vergroten van de zelfregulatievaardigheden bij jongeren en (jong)volwassenen met autisme vormgegeven kan worden. Het webinar bevat uiteenlopende voorbeelden uit de klinische praktijk en bespreking van casuïstiek (o.a. aan de hand van audiofragmenten). Deelnemers hebben na het volgen van het webinar nagedacht over gesprekstechnieken en het veranderproces, hoe ze een behandeltraject kunnen vormgeven, welke (cognitief gedragstherapeutische) technieken en oefeningen zij hierbij kunnen gebruiken en wat de valkuilen en aandachtspunten kunnen zijn in het werken met jongeren en volwassenen met een autismespectrumstoornis. Voor meer informatie over de boeken van Jeroen Bartels, zie ook www.jeroenbartels.nl.

Over het laatste boek van Jeroen Bartels, ‘Zelfregulatie bij jongeren met autisme: beter omgaan met boosheid, onrecht en frustratie’ (2019):

“Een goede aanvulling op bestaande literatuur; het boek zit tekstueel goed in elkaar, helder en concreet taalgebruik, is niet beschuldigend en geeft erkenning en vertrouwen in de behandeling.” Tijdschrift voor Gedragstherapie, 2020

Een prettig boek, een houvast, een must voor collega’s die in de dagelijkse praktijk jongeren met autisme in behandeling hebben. Gestructureerd en eyeopeners genoeg… Goede zinnige tips voor ouders en hulpverleners.” Tijdschrift voor kinder- en jeugdpsychotherapie, 2020

Ga naar de bovenkant